top of page

Všeobecné obchodní podmínky e-shopu promechanika.cz

Všeobecné obchodní podmínky e-shopu promechanika.cz

Tyto všeobecné obchodní podmínky („VOP“) upravují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího při prodeji těžkých technických zařízení a souvisejících služeb prostřednictvím e-shopu www.promechanika.cz. Smluvní vztahy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

I. Smluvní strany

Prodávající
Živnostník David Škrobák
IČO: 86011234, DIČ: CZ7804210381
Urbánkova 3363, 143 00 Praha 4
E-mail: info@promechanika.cz

Kupující
Fyzická osoba starší 18 let, právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající, která si objedná zboží prostřednictvím e-shopu.

II. Definice pojmů

  • Zboží – technická zařízení, příslušenství a související vybavení pro autoservisy a pneuservisy, včetně elektro-hydraulických, mechanických a elektronických komponent, případně doplňkových služeb.

  • Služby – odborná montáž, revize, školení, záruční a pozáruční servis poskytovaný prodávajícím nebo jeho partnery.

  • Rozsah zboží a služeb – může se měnit v závislosti na aktuální nabídce prodávajícího. Na veškeré zboží a služby se vztahují podmínky uvedené v Reklamačním řádu, který je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek

  • Montáž – odborná instalace zboží prodávajícím nebo jím pověřeným technikem.

  • Revize – pravidelná odborná kontrola zdvihacích zařízení autorizovanou osobou.

  • Individuální nabídka – cenová kalkulace dopravy, montáže nebo montáže s dopravou podle konkrétní objednávky.

  • Potvrzení objednávky – e-mailové potvrzení od prodávajícího obsahující specifikaci zboží, cenu, platební a dodací podmínky.

III. Uzavření kupní smlouvy

Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím prostřednictvím e-shopu, e-mailu nebo telefonu a jejím potvrzením prodávajícím. Kupující může do potvrzení objednávky změnit nebo zrušit její obsah. Prodávající si vyhrazuje právo objednávku odmítnout (např. z důvodu vyprodání zásob nebo zjevné chyby v ceně). Rozsah zboží a služeb se může měnit v závislosti na

aktuální nabídce prodávajícího.

IV. Cena zboží a platební podmínky

Ceny zboží uvedené na webových stránkáchwww.promechanika.cz jsou uvedeny v CZK bez DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak. Prodávající si vyhrazuje právo upravit ceny v případě změny dodavatelských podmínek, kurzových výkyvů nebo jiných relevantních okolností. Standardně je zboží dodáváno na základě platby předem bankovním převodem na účet prodávajícího. Platební údaje jsou kupujícímu zaslány emailem po potvrzení objednávky. V individuálních případech je možné se s prodávajícím dohodnout na jiném způsobu úhrady, například platbě při montáži nebo po dodání zboží. Taková dohoda musí být potvrzena písemně (např. e-mailem) oběma stranami. Faktury jsou splatné dle dohodnutých podmínek, nejčastěji okamžitě po vystavení. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným uhrazením kupní ceny.

V. Dodání zboží

Způsoby dopravy: PPL, Zásilkovna, Česká pošta, Geis, Toptrans, DB Schenker a obdobní přepravci. Dále je možné využít individuální dopravu zajišťovanou provozovatelem e-shopu (promechanika.cz) dle dohody se zákazníkem. U těžké techniky, jako jsou zvedáky, vyvažovačky nebo zouvačky, je doprava zajišťována výhradně prostřednictvím specializovaných přepravců nebo vlastním rozvozem provozovatele, a to s ohledem na hmotnost, rozměry a nutnost odborné manipulace při nakládce a vykládce.

Dodací lhůta: Dodací lhůta začíná běžet od připsání platby na účet prodávajícího, pokud není mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuto jinak. Většina zboží je dodávána do 5 pracovních dnů. Standardní dodací lhůta činí maximálně 14 pracovních dnů, pokud není uvedeno jinak. Dodací lhůta se může lišit v závislosti na aktuální dostupnosti zboží u dodavatele. U některých položek je dodací lhůta individuální a bude zákazníkovi sdělena na vyžádání nebo po potvrzení objednávky. V případě změny dodací lhůty bude zákazník neprodleně informován e-mailem, nebo telefonicky.

Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího převzetím zboží od přepravce.

VI. Příprava a přístupnost místa montáže

Kupující zajistí před montáží:

  • únosnost a rovinnost podlahy (max. tolerance 5 mm na 2 m)

  • dostatečný manipulační prostor (šířka, výška, hloubka dle technické specifikace)

  • čistý a suchý prostor bez prachu a agresivních látek

  • přívody elektrické energie, stlačeného vzduchu, hydrauliky či jiných médií dle technické specifikace

  • manipulační techniku (jeřáb, vidlicový vozík apod.) pro vynesení a umístění zařízení

VII. Technická dokumentace a školení

Prodávající dodá zboží včetně:

  • provozního a montážního manuálu v českém jazyce

  • schémat elektro-, hydraulického a mechanického zapojení

  • certifikátu CE a prohlášení o shodě

Kupující zajistí proškolení svých zaměstnanců o obsluze a bezpečnosti a umožní prodávajícímu závěrečné předvedení bezpečnostních funkcí zařízení.

VIII. Montáž a revize zdvihacích zařízení

Montáž:

  • lze objednat samostatně nebo společně s dopravou

  • provádějí kvalifikovaní technici v souladu s normou ČSN EN ISO 9001

  • cena montáže je uvedena v individuální nabídce

  • odborná montáž je podmínkou uplatnění záruky na zdvihací zařízení

Revize:

  • povinná roční revize zdvihacích zařízení podle vyhlášky č. 268/2009 Sb.

  • provádí autorizovaná osoba, cena dle platného ceníku

  • bez platné revizní zprávy nelze zařízení uvést do provozu

IX. Pojištění a přechod rizika

Kupující je povinen pojistit zboží proti poškození, odcizení a odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám až do předání zařízení.

Nebezpečí škody, ztráty či odcizení zboží přechází na kupujícího:

  • při předání dopravci po expedici

  • při podpisu předávacího protokolu po montáži (je-li montáž objednána)

X. Zkušební provoz a přejímka

Po dokončení montáže proběhne zkušební provoz za účasti obou stran. Kupující bez zbytečného odkladu oznámí všechny zjištěné nedostatky a uvede je v předávacím protokolu. Neoznámí-li kupující výhrady v protokolu, považuje se zboží za řádně převzaté.

XI. Omezení odpovědnosti

Prodávající neodpovídá za škody vzniklé:

  • nesprávným použitím, úpravou nebo neodbornou údržbou zařízení

  • nepřipraveností montážního místa

  • ušlým ziskem, provozními nebo jinými následnými škodami

Celková odpovědnost prodávajícího k jakýmkoli nárokům je omezena na dvojnásobek ceny příslušného zboží.

XII. Dostupnost náhradních dílů

Výrobce garantuje dostupnost originálních náhradních dílů po dobu minimálně 10 let od data dodání. Doporučené údržbové intervaly a informace o životním cyklu dílů jsou součástí technické dokumentace.
XIII. Certifikace a dodržování předpisů

Kupující potvrzuje, že provoz zařízení zajistí v souladu s platnými právními předpisy ČR (BOZP, požární předpisy, technické normy). Prodávající poskytne na požádání podklady potřebné k získání provozních a revizních osvědčení.

XIV. Vyšší moc

Vyšší mocí se rozumí události, které prodávající nemohl ovlivnit (požár, povodeň, stávka, válečný konflikt, vládní opatření apod.). Prodávající je v takovém případě oprávněn pozastavit plnění svých závazků bez nároku kupujícího na jakoukoli náhradu či sankci.

XV. Odstoupení od smlouvy a storno objednávky

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Kupující zašle oznámení o odstoupení e-mailem nebo poštou a vrátí nepoškozené zboží v původním obalu; náklady na vrácení nese kupující, není-li dohodnuto jinak.

Storno objednávky je možné bez sankce do okamžiku vyskladnění zboží. Po vyskladnění nebo zahájení montáže činí storno poplatek 30 % z ceny zboží, maximálně však ve výši reálně prokazatelných nákladů prodávajícího.

XVI. Reklamace a záruční podmínky

Záruční doba na zboží je 24 měsíců od převzetí (u zdvihacích zařízení od data uvedení do provozu). Reklamaci lze uplatnit e-mailem na info@promechanika.cz nebo poštou na provozovně. Prodávající potvrdí přijetí reklamace do 3 dnů a vyřídí ji do 30 dnů od uplatnění. Uznaná reklamace se řeší opravou, výměnou, poskytnutím slevy nebo odstoupením od smlouvy.

XVII. Ochrana osobních údajů

Správcem osobních údajů je David Škrobák, Urbánkova 3363, Praha 4, IČO 86011234. Zpracovávají se identifikační a kontaktní údaje a údaje o plnění smlouvy. Údaje uchováváme 10 let pro daňové účely a 3 roky pro účely reklamací. Subjekt údajů má právo na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování, přenositelnost údajů a vznést námitku.

XVIII. Řešení spotřebitelských sporů

Kupující může využít:

XIX. Závěrečná ustanovení

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem zveřejnění na www.promechanika.cz.

XX. Zákaznický servis

Prodávající poskytuje zákaznický servis prostřednictvím e-mailu a telefonu. Kontaktní údaje:

Zákaznický servis zahrnuje:

  • Technickou podporu k nabízenému zboží a službám

  • Koordinaci montáží, revizí a školení

  • Informace o dostupnosti náhradních dílů

  • Příjem a zpracování reklamací dle čl. XVI těchto VOP

Prodávající se zavazuje reagovat na dotazy zákazníků nejpozději do dvou pracovních dnů od jejich doručení.

XXI. Servisní zásahy mimo záruku

  1. Servisní zásahy mimo rámec zákonné nebo smluvní záruky jsou poskytovány na základě individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím.

  2. Cena servisního zásahu je stanovena dle aktuálního ceníku služeb nebo dle předběžné kalkulace odsouhlasené kupujícím.

  3. Servisní zásah může zahrnovat:

    • Diagnostiku závady

    • Opravu nebo výměnu komponent

    • Revizi zařízení

    • Školení obsluhy

  4. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout servisní zásah v případě nedostupnosti náhradních dílů, technické neproveditelnosti nebo jiných objektivních překážek.

XXII. Podmínky technické podpory

  1. Technická podpora je poskytována kupujícímu v rozsahu odpovídajícímu typu zakoupeného zboží nebo služby.

  2. Technická podpora zahrnuje:

    • Konzultace k instalaci, provozu a údržbě zařízení

    • Poskytnutí technické dokumentace

    • Odpovědi na technické dotazy prostřednictvím e-mailu nebo telefonu

  3. Technická podpora je dostupná v provozní době zákaznického servisu dle čl. XX těchto VOP.

  4. Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku nesprávného použití zařízení nebo nedodržení technických pokynů.

  5. Servisní zásahy mimo rámec zákonné nebo smluvní záruky jsou poskytovány na základě individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím. Cena zásahu je stanovena dle aktuálního ceníku nebo předběžné kalkulace odsouhlasené kupujícím. Rozsah zásahu může zahrnovat diagnostiku závady, opravu zařízení, výměnu komponent nebo revizi funkčnosti.

Prodávající si vyhrazuje právo VOP měnit; změny platí pro objednávky podané po zveřejnění nové verze. Verze platná od: 1. 8. 2025

V případě dotazů kontaktujte info@promechanika.cz nebo +420 727 841 201.

bottom of page