top of page

Reklamační řád e-shopu promechanika.cz

Reklamační řád e-shopu promechanika.cz

Tyto postupy upravují uplatnění práv z vadného plnění podle zákona č. 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb. v návaznosti na Všeobecné obchodní podmínky.

I. Subjekty a rozsah

Prodávající Živnostník David Škrobák Urbánkova 3363, 143 00 Praha 4 IČO 86011234, DIČ CZ7804210381

Kupující Fyzická osoba starší 18 let, právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající, která zakoupila zboží prostřednictvím e-shopupromechanika.cz.

II. Předmět reklamace

Reklamaci lze uplatnit u veškerého zboží prodávaného v e-shopu, pokud se na něm v době přejímky nebo později projeví vada bránící jeho řádnému užívání.

III. Místo a způsoby uplatnění

Kupující může reklamaci podat:

  • osobně na provozovně Urbánkova 3363, 143 00 Praha 4 (Po–Pá 8:00–17:00)

  • e-mailem na info@promechanika.cz

  • poštou či kurýrem na adresu provozovny

  • u těžkých a nadrozměrných položek (např. zvedáků) objednáním vyzvednutí servisem prodávajícího nebo dodáním přímo na servisní místo (po předchozí domluvě).

  • V případě, že je zboží poškozeno během přepravy, je kupující povinen oznámit tuto skutečnost dopravci bez zbytečného odkladu, ideálně při převzetí zásilky nebo nejpozději do 24 hodin. Doporučujeme pořídit fotodokumentaci poškození a informovat prodávajícího. Pozdější reklamace přepravního poškození nemusí být uznána.

IV. Obsah reklamace

Každá reklamace musí obsahovat:

  • identifikaci kupujícího (jméno, adresa, e-mail, telefon)

  • číslo objednávky nebo faktury

  • popis vady a datum jejího zjištění

  • fotodokumentaci vady, pokud je k dispozici

  • V případě, že reklamace neobsahuje všechny požadované náležitosti nebo je jinak neúplná, může být kupující vyzván k jejímu doplnění. Do doby doplnění se lhůta pro vyřízení reklamace pozastavuje.

V. Předání a balení reklamovaného zboží

Pro standardní zboží platí:

  1. zabalit do originálního obalu či pevné krabice

  2. přiložit vyplněný formulář nebo písemný popis vady

Pro těžké a nadrozměrné položky (např. zvedáky):

  • nebalit do klasických krabic

  • kontaktovat prodávajícího na info@promechanika.cz

  • dohodnout termín vyzvednutí servisem nebo dodání na servisní místo

Kupující nese náklady na dopravu k prodávajícímu, pokud se neprokáže oprávněnost reklamace.

VI. Příjem a posouzení reklamace

  • potvrzení přijetí

    • osobně ihned

    • e-mailem do 3 pracovních dnů od doručení

  • posouzení vady do 30 kalendářních dnů od uplatnění reklamace

  • chybějící údaje – vyzvání k doplnění, lhůta se přerušuje

VII. Způsoby vyřízení reklamace

Kupující si při uznané reklamaci volí jednu z těchto možností:

  1. oprava zboží zdarma

  2. výměna za nové bez vady

  3. přiměřená sleva z kupní ceny

  4. odstoupení od smlouvy a vrácení celé kupní ceny

Opravené či nové zboží předá prodávající do 30 dnů od uznání reklamace.

VIII. Náklady spojené s reklamacemi

Prodávající hradí:

  • dopravu zpět ke kupujícímu u uznané reklamace

  • opravu či výměnu vadného zboží

Kupující hradí:

  • dopravu k prodávajícímu, pokud reklamace není uznána

  • náklady na neoprávněnou reklamaci

  • u těžkých a nadrozměrných položek dopravu servisu k vyzvednutí, pokud reklamace nebude uznána

IX. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek e-shopupromechanika.cz.. Ve věcech neupravených tímto řádem se postupuje podle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.

 

Formulář pro uplatnění reklamace

Vyplňte a zasílejte spolu se zbožím nebo dohodněte vyzvednutí servisem.

  1. Jméno a příjmení

  2. Adresa trvalého bydliště / sídla

  3. E-mail

  4. Telefon

  5. IČO / DIČ (u podnikatele)

  6. Číslo objednávky / faktury

  7. Datum převzetí zboží

  8. Název a typ zboží

  9. Popis reklamované vady

  10. Datum zjištění vady

  11. Přiložená fotodokumentace (ano / ne)

  12. Způsob předání reklamace (zaškrtněte jednu možnost):

  • osobní předání

  • odeslání poštou / kurýrem

  • vyzvednutí servisem prodávajícího

  1. Požadovaný způsob vyřízení (zaškrtněte jednu možnost):

  • oprava

  • výměna

  • přiměřená sleva

  • odstoupení od smlouvy

  1. Další informace

  2. Podpis kupujícího

  3. Datum

bottom of page