
Reklamační řád e-shopu promechanika.cz
Reklamační řád e-shopu promechanika.cz
Tyto postupy upravují uplatnění práv z vadného plnění podle zákona č. 89/2012 Sb. a zákona č. 634/1992 Sb. v návaznosti na Všeobecné obchodní podmínky.
I. Subjekty a rozsah
Prodávající Živnostník David Škrobák Urbánkova 3363, 143 00 Praha 4 IČO 86011234, DIČ CZ7804210381
Kupující Fyzická osoba starší 18 let, právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající, která zakoupila zboží prostřednictvím e-shopupromechanika.cz.
II. Předmět reklamace
Reklamaci lze uplatnit u veškerého zboží prodávaného v e-shopu, pokud se na něm v době přejímky nebo později projeví vada bránící jeho řádnému užívání.
III. Místo a způsoby uplatnění
Kupující může reklamaci podat:
-
osobně na provozovně Urbánkova 3363, 143 00 Praha 4 (Po–Pá 8:00–17:00)
-
e-mailem na info@promechanika.cz
-
poštou či kurýrem na adresu provozovny
-
u těžkých a nadrozměrných položek (např. zvedáků) objednáním vyzvednutí servisem prodávajícího nebo dodáním přímo na servisní místo (po předchozí domluvě).
-
V případě, že je zboží poškozeno během přepravy, je kupující povinen oznámit tuto skutečnost dopravci bez zbytečného odkladu, ideálně při převzetí zásilky nebo nejpozději do 24 hodin. Doporučujeme pořídit fotodokumentaci poškození a informovat prodávajícího. Pozdější reklamace přepravního poškození nemusí být uznána.
IV. Obsah reklamace
Každá reklamace musí obsahovat:
-
identifikaci kupujícího (jméno, adresa, e-mail, telefon)
-
číslo objednávky nebo faktury
-
popis vady a datum jejího zjištění
-
fotodokumentaci vady, pokud je k dispozici
-
V případě, že reklamace neobsahuje všechny požadované náležitosti nebo je jinak neúplná, může být kupující vyzván k jejímu doplnění. Do doby doplnění se lhůta pro vyřízení reklamace pozastavuje.
V. Předání a balení reklamovaného zboží
Pro standardní zboží platí:
-
zabalit do originálního obalu či pevné krabice
-
přiložit vyplněný formulář nebo písemný popis vady
Pro těžké a nadrozměrné položky (např. zvedáky):
-
nebalit do klasických krabic
-
kontaktovat prodávajícího na info@promechanika.cz
-
dohodnout termín vyzvednutí servisem nebo dodání na servisní místo
Kupující nese náklady na dopravu k prodávajícímu, pokud se neprokáže oprávněnost reklamace.
VI. Příjem a posouzení reklamace
-
potvrzení přijetí
-
osobně ihned
-
e-mailem do 3 pracovních dnů od doručení
-
-
posouzení vady do 30 kalendářních dnů od uplatnění reklamace
-
chybějící údaje – vyzvání k doplnění, lhůta se přerušuje
VII. Způsoby vyřízení reklamace
Kupující si při uznané reklamaci volí jednu z těchto možností:
-
oprava zboží zdarma
-
výměna za nové bez vady
-
přiměřená sleva z kupní ceny
-
odstoupení od smlouvy a vrácení celé kupní ceny
Opravené či nové zboží předá prodávající do 30 dnů od uznání reklamace.
VIII. Náklady spojené s reklamacemi
Prodávající hradí:
-
dopravu zpět ke kupujícímu u uznané reklamace
-
opravu či výměnu vadného zboží
Kupující hradí:
-
dopravu k prodávajícímu, pokud reklamace není uznána
-
náklady na neoprávněnou reklamaci
-
u těžkých a nadrozměrných položek dopravu servisu k vyzvednutí, pokud reklamace nebude uznána
IX. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek e-shopupromechanika.cz.. Ve věcech neupravených tímto řádem se postupuje podle občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
Formulář pro uplatnění reklamace
Vyplňte a zasílejte spolu se zbožím nebo dohodněte vyzvednutí servisem.
-
Jméno a příjmení
-
Adresa trvalého bydliště / sídla
-
E-mail
-
Telefon
-
IČO / DIČ (u podnikatele)
-
Číslo objednávky / faktury
-
Datum převzetí zboží
-
Název a typ zboží
-
Popis reklamované vady
-
Datum zjištění vady
-
Přiložená fotodokumentace (ano / ne)
-
Způsob předání reklamace (zaškrtněte jednu možnost):
-
osobní předání
-
odeslání poštou / kurýrem
-
vyzvednutí servisem prodávajícího
-
Požadovaný způsob vyřízení (zaškrtněte jednu možnost):
-
oprava
-
výměna
-
přiměřená sleva
-
odstoupení od smlouvy
-
Další informace
-
Podpis kupujícího
-
Datum